tjejfilmer

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2013

Dagens filmtips

Av Julia - 12 oktober 2013 19:23

  Är ........


LETTERS TO JULIET:

 


HANDLIGEN:

Filmen handlar om den unga tjejen Sophie Hall vars största dröm är att bli journalist. Hon är nyförlovad med den italienska killen Victor. Tillsammans bor de i centrala New York där Victor snart ska öppna en italensk resurang. Men innan dess bestämmer de sig för att åka på en romantisk "för-smekmånad" till Victors hemland och staden Verona. Väl framme får Victor fullt upp med levantörer och matexperter, så tillslut bestämmer sig Sophie för att upptäcka "Romeos och Julias"-stad på egen hand. Inne i staden hittar hon en stor vägg, fullproppad med massa brev skrivna till Julia. Senare på dagen kommer en kvinna och plockar ner alla kort och lägger dem i en korg. Sophie blir nyfiken och bestämmer sig för att följa efter. Hon får reda på att kvinnan tillsammans med en grupp andra frivilliga damer varje kväll svarar på alla breven. Sophie, som älskar att skriva, beslutar sig för att hjälpa till. En dag hittar hon en brev som skrevs för 50 år sedan av den då 15-åriga Clarie som hade ett väldigt svårt beslut att ta. Sophie betämmer sig för att skriva ett svar.


Slutar där, så att jag inte berättar för mycket. ;-) Hoppas att ni som inte sett den blir intreeserade av att se! :-) Om ni vill veta ännu lite mer kan ni läsa mina kommentarer, men det kan finnas lite avslöjande uttalanden där. Bara så att ni vet! :-)


MINA KOMMENTARER,varning för spoilers. (markera för att läsa):

 Så ja, Letters to Juliet är alltså min första 'dagens filmtips'. Anledningen till att jag valde den är dels för att det är en bra film (om man gillar typsika kärleks filmer ;-)) och för att det var den film jag såg senast. Som sagt rekomenderar jag den till dig som inte har något emot klassiska, romantiska berättelser och för dig som är sugen på en riktigt mysig och fin film. Sen är skådespelarna väldigt bra enligt mig också. Gillar verkligen Amanda Seyfried som Sophie, och Christopher Egan som Charlie. Första gången jag såg filmen (ja, det är en sån som går att se flera gånger om) tyckte jag först inte han var den typsika "kärleksfilm-killen", men den känslan försvann nästan lika fort som den kom. Dessutom älskar jag relation mellan honom och Clarie. Slutet är också helt okej, lite förrutspått men det får man räkna med i såna här filmen. Och enligt mig är det lite av charmen. ;-)



Filmen får av mig: 3/5 cupcakes

 

         

 

Trailer:



Go'kväll! :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 16 mars 2014 09:38

Hejsan kära filmälskare!   Nu var det verkligen längesedan jag uppdaterade här ... Har varit mycket i skolan och på fritiden, och tyvärr kommer det fortsätta vara det. Också i sommar har också jag ett ganska fullspeckat schema. :/   Men jag k...

Av Julia - 10 januari 2014 15:37

(Vet att det var SJUKT längesedan jag skrev, ska försöka uppdatera lite oftare ...)        ...

Av Julia - 21 oktober 2013 10:00


    Once Upon A Time En riktigt bra serie som jag började titta på för några dagar sedan är "Once Upon A Time". Väldigt spännande! Har dock hört att det bara blir sämre och sämre, men än så länge håller jag inte alls med! Bra tips en trist ...

Av Julia - 20 oktober 2013 16:00

  Ur "High School Musical 1". :-)  

Av Julia - 20 oktober 2013 11:09

Nu är den gamla omröstningen över, och så här blev resultatet:   Vann gjorde alltså 'Romantik' och 'Humor'! :-)   Så här lyder frågan på den nya omröstningen. Rösta på nu!! :-)     Hejdå! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta tittar du på film?
 Varje dag!
 När jag känner för det
 På helgerna
 Typ 5 ggr per år
 Aldrig!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Klocka

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards